The Project.

Kategori >> Träning
2010-12-12 @ 23:53:23


Yay! Nu har det börjat. Cecilia och jag har äntligen suttit ned för att prata om Lego och hans beteende för att hon ska kunna träna på att analysera våra resultat och motgångar. Vi är ju som tidigare nämnt hennes projektarbete i sin instruktörsutbildning! Hursomhelst, jag har i läxa att skriva dagbok om vår träning och då jag ändå använder den här bloggen till det kom vi överens om att jag ska göra det här.

Börjar med att skriva lite övergripande om det vi kommit fram till.

Lego är mycket energisk, läraktig och kärleksfull men stissig till tusen. Värst blir han ju som bekant vid hundmöten och det är det vi ska jobba med.

MÅL: Att kunna gå förbi mötande hund på trottoar utan att Lego krånglar. (Något diffust, Cecilia har säkert någon mer proffisig förklaring på det hela).

Cecilia vill att vi ska börja bygga upp ett stadigt "sitt" och för att komma dit ska vi stabilisera det med mycket störningar. Lego har redan ett relativt stabilt sittande när jag skuttar runt, men nu ska vi gå över till andra störningar så som människor osv.
Det samma gäller "Gå här", mycket störningar även där då vi klarar det relativt bra annars.

Bortsett från detta har hon sagt att vi i ett senare skede ska träna med "inhyrda", lugna och stabila hundar, men det tar vi då.

Vi kommer eventuellt ha ett till möte denna veckan, om inte dröjer det till Januari då vi åker bort över jul.



Kommentarer


Postat av: marta

Hej! Jag hittade din blogg på vovvebloggen. Vill du byta länkar?



Lego är superfin!

2010-12-21 @ 02:26:34

URL: http://hundtrio.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0