Avslappning.

Kategori >> Allmänt
2010-05-19 @ 10:59:46


Eftersom att Lego är så busig av sig är han inte så förtjust i att man kramar och håller still honom. Helt okej, man måste inte gå runt och bära och krama sin hund hela tiden, men ibland måste man ju ha kontroll på dem, vid kloklippning eller liknande.

Jag hittade den HÄR artikeln om hur man kan få sin hund att slappna av. Nu vet jag inte om den tekniken "funkar" ihop med klickerfilosofin. Att hålla ner hunden och klappa tills den lugnar sig, ja det var i alla fall lättare sagt än gjort. Lego sprattlade och gnällde i en hel evighet, men vi tänkte att om vi väl har börjat ska vi inte släppa förrens han lugnar ner sig. Tillslut gick det ganska bra, han lugnade sig, han ville inte ligga ner och sova som artikeln antydde att han borde, men han fick gå ändå, sen somnade han på hallgolvet.

Detta är dock inget vi kommer fortsätta med, det kändes helt enkelt inte rätt.



Idag har vi klickertränat lite mer med att han ska gå och lägga sig på madrass-soffan. Ibland hoppar han ner bara för att hoppa upp och få sina klick och godisbitar haha. Jag funderar över när jag ska lägga kommando på det. Han är ju duktig på det nu i alla fall. Skulle ju vara kanon att kunna använda "gå och lägg dig" och att det verkligen fungerar för honom om han stressar upp sig och bara bråkar.

tjo.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0