"Hoppupp!"

Kategori >> Allmänt
2010-05-24 @ 15:36:59


Idag har Lego varit galen och jättegosig. Vi har varit ensamma hemma idag för husse har varit i skolan. Vi passade på att fortsätta med NEJ-träningen, den fungerar sådär, men är ändå rolig, speciellt när jag lägger en godisbit på marken och att få Lego till att inte ta den. När jag säger nej så börjar han dessutom stutsa uppåt-bakåt haha, det ser jätteroligt ut.

Sen tränade vi en rolig sak, som kom av bara farten. Att han hoppar upp med framtassarna på mina knän när jag sitter i min datorstol samt att han hoppar ner. Först fick han sin godis när han hade hoppat up, och sen en till när han hoppade ner. Men sen valde jag att bara klicka när han var uppe och att han skulle få godis när han hoppat ner. Det resulterade i att han blev lite sur på mig när han väl landade med alla tassar på marken igen och gav mig ett litet skall, så jag fick se till att bli kvick på att peta in en godisbit innan han började med skällandet hah.

Som jag kanske nämnt bits han väldigt mycket, något som brukar hindra att man kan klappa honom. Men idag jobbade vi lite på det och det blev en herrans massa gos och kliande på magen och oj vad han gillar det, han sträcker ut sig åt alla håll!




Sen blev han lite väl busig och uppstressad så, den nya "nu får du lugna ner dig"-varianten är att lägga honom i sin inhägnad, där han sover på natten. Där har han gott om leksaker och en vattenskål och visst, han gnäller en liten stund men sen somnar han. :) Det har varit ett trevligt alternativ till att bli halvt attackerad av galen, bitförtjust valp.

Kommentarer


Postat av: therese

hej, allt bra?



vill du vara med i veckansblogg på min blogg?



kram /tessan

2010-05-24 @ 16:03:25

URL: http://thereselindgren.blogg.se/
Postat av: mersiha

fiin blogg ;) vad gör du då?

2010-05-24 @ 19:12:46

URL: http://merissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0