Godissök.

Kategori >> Vardagsträning
2010-11-08 @ 00:47:18


Åh attans! Vi har ju levt rätt länge med att bara låta Lego rastas ute på plätten utanför huset, visst blev det lite promenader, men de var alltid med en gnutta dåligt samvete för att slita ut och skada diverse leder, muskler och hela självaste skelettet. Nu har vi plötsligt insett att "Jaha, Lego behöver nog lite promenader nu, han är för gammal för sin gräsplätt och klarar faktiskt av att gå mer är 10 meter". Tusan också. Allt detta insåg vi ganska hastigt, det var inte så mycket till övergångsperiod utan helt plötsligt var det bara så det var. "Långpromenad" minst en om dagen.

Självklart visste vi ju att det skulle bli så förr eller senare och jag har tillochmed sett fram emot det, men än har det inte riktigt satt sig som en rutin och helt utan att tänka på det har vi missat ett par dagar. Så idag, trots att jag var lite illa där an sen gårdagens maskerad (hah) gick jag ut med skrutten vid 21-tiden på kvällen.
Isande kallt var det men jag hade förberett med vantar och ett extra lager kläder. Tyvärr gör ju vantarna hela godis-utdelningsprocessen lite knivig, men det löste sig.

Vi gick till parken, allt var mest mörkt och ganska tyst så det var ju inte riktigt lika hetsigt som på dagtid. Vi tränade först en del kontaktövningar och Lego grejade det galant. Sen körde vi lite "gå här" i väldigt korta stunder i taget då han lätt blev ofokuserad på det och slutligen lite godissök! Det var riktigt roligt och fungerade jättebra trots miljön. Så härligt när han uppför sig och använder hjärnan! :3

Väl hemma, med rosiga kinder ville Lego helst äta tofflor och bita i saker. Jag ansåg dock att han var trött, så jag hämtade kompostgallret och spärrade av vardagsrummet, vilket brukar leda till att han lugnar ner sig några hekton -vilket han även gjorde idag. Han lunkade till sitt hörn i hallen och somnade sött nästan direkt.

Imorgon blir en jobbig dag för oss alla. Både jag och husse har massa lektioner så Lego måste vara ensam hemma i två omgångar. Jag ska ta mig hem på lunchen och gå en liten sväng, men resten får han klara sig själv :( Som tur är så är det inte många dagar som är så fulla för oss båda. :)


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0