Ingångar.

Kategori >> Vardagsträning
2010-11-15 @ 20:09:16


Heter det ingångar? När man tränar att hunden ska gå från vart den nu än är och ställa sig vid ens vänstra sida? Hursomhelst, vad det nu heter så har vi tränat det idag. Vilan efter godissöket var inte så lång som önskad och efter Legos kvällis studsade han runt och var otålig. Då hackade jag upp lite ostkuber och grävde fram klickern och tränade inomhus på, ja vad ska vi kalla det, fritt följ? Han var ju lös och gick mer eller mindre i fotposition med ögonkontakt när det var som bäst :) Körde inte med kommando, utan gick bara runt o lägenheten och klickade när han hamnade på rätt plats. Han fattade rätt kvickt vad som gällde. Det är i de lägena jag blir extra nöjd över att vara hundägare :)

Sen var det dags att gå ut o rastas. Ost och klicker fick följa med och trots att vi inte gick så långt så gick vi runt i området och gick fram och tillbaka och tränade just ingångar. Säkert bra till allt möjligt häh.
Det gick väl sådär. Ibland jättebra, ibland inte alls. Kör på att backa bakåt så han ska fatta lite att han ska gå mot mig. Luska ut att han ska ställa sig rätt fick han göra själv, för jag visste inte hur tusan jag skulle visa det haha. Hursom, planerar att träna det och sen korta ner hur långt jag backar och lägga på något klyftigt kommando. Funderar på "Hit". Vid annan inkallning (näsa mot nos s.a.s) har vi "komkom"och det är ju käckt om det är två olika. Ska bli spännande att se hur det kan gå.

Resten av promenaden gick Lego nästan perfekt fot utan att jag bad honom hih (inte för att han kan det kommandot iof haha). Han var väl nån decimeter för långt ifrån mig men han glodde in i mina ögon konstant! :D Duttiga skrutten <3



Kommentarer


Postat av: Alexandra

Hej! Hur kom du på namnet Lego?:)

2010-11-18 @ 21:12:54

URL: http://alliwanttosay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0