Inkallning.

Kategori >> Vardagsträning
2010-11-24 @ 09:11:00


Oj så lite bloggande det har blivit här, well, jag har haft fullt upp med skolarbete, tråkigt nog. Den lilla tid jag kunnat spendera på Lego har varit nattetid, men sicken tid!
Det är fullt med snö här igen och de senaste kvällarna har vi gått ut sent när allt är mörkt, tyst och stillsamt och tagit oss till stora öppna platser så som parkeringar och ängar.
Vi har tränat inkallning och Pegoplutt har varit LÖS. Det har varit underbart att bevittna honom skutta lyckligt i snön i superspeed och än mer underbart när han kommer som ett skott till mig när jag ropar på honom. Han är faktiskt ruskigt duktig!

Nu tror jag dock inte att han är lika duktig när det är annat skoj i närheten så som folk eller andra djur, nae, då litar jag inte på mitt lilla inkallningskommando och ostkuberna i fickan, så därför blir det till att hålla stenkoll på omgivningen. Lego behöver jag knappt hålla koll på, han håller sig i närheten och håller koll på mig. Rör jag mig bort från honom springer han ikapp fort som attan.

Så för att kunna utveckla inkallningen nu måste vi ta i störningar på ett eller annat vis. Löser sig säkert sen, ska ju träna inkallning med Cecilia sen har jag för mig - det där till hennes projektarbete på instruktörskursen. Blir kanon, men hade varit ännu mer kanon om hon bara kunde komma hem till Skövde igen och sluta tönta runt i Herrljunga! *hint* :D


Kommentarer


Postat av: Cecilia

Hrmf, jag jobbar faktiskt ;)

Men jag trodde du ville ha hundmöten som moment? Eller har jag missuppfattat måntro? :)

2010-11-26 @ 16:14:38

URL: http://cecilia-goliat.blogspot.com
Postat av: Lina

tyskaspetsar är så fina (: Hur gammal är Lego?

2011-04-05 @ 06:10:04

URL: http://zippern.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0