Operation godis-mulning.

Kategori >> Vardagsträning
2010-11-01 @ 11:50:24


Hah, nu har jag testat en ny taktik vid hundmöten,  som hittills fungerar utmärkt. Peta i Lego godis efter godis tills hunden är utom "skäll-håll". Igår började jag med det, lite omedvetet, för precis när vi skulle gå ut så gick det förbi en hund och Lego var fortfarande tyst så jag passade liksom på att belöna och hindra honom från fortsatt skall. Nu har vi passerats av ca 5 hundar och inte så mycket som ETT LJUD. Kunde tillochmed be om lite kontakt vid ett av hundmötena hoho.

Nu är ju inte detta något man vill hålla på med i längden, men jag ser det som en extrem belöning för skvallrande ungefär. En liten godisbit gör inte så mycket gott i en sån situation så jag tänker att jag får ta i med hårdhandskarna (haha). Mitt önskade resultat är att han kopplar hundar till godis och söker sig till mig. Sen vet jag inte hur bra det här är i andra sammanhang än just promenader men jag struntar i vilket. Kan jag slippa genomlida helvetet varje gång vi går utanför dörren offrar jag det mesta hah :)




Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0