Prinsen.

Kategori >> Vardagsträning
2010-11-10 @ 19:38:15


Idag, som igår har vi skuttat runt i snön som galningar. En mysig morgonrunda följt av ännu mer utomhustid. Nu är jag dock inte lika förtjust över det, för halsen är raspig och pannan börjar kännas lite för varm.

Attans. Hursomhelst, glömde nämna under gårdagen:
Vi har tränat ensamhet, husse satt visserligen vid sin dator instängd i arbetsrummet, men Lego blir ju hispig av att en av oss går ändå. Tränade denna gång utan klicker och godis, korta stunder, gick ut, sa "kommer snart" och många gånger hoppade han upp mot dörren och stod på bakbenen, då väntade jag tills jag hörde honom sätta alla fossingar i backen.

Annars är det inte så mycket utomhusträning just nu. Som Cecilia skrev i sin blogg "Allt är miljöträning när världen är vit!" så på det viset tränas det ju, annars är det rätt slappt med diverse promenadregler. Jag fokuserar mest på att gå sakta och inte halka. Självklart får Pegoplutten inte få rusa-iväg-ryck, men han har skött sig relativt bra på den fronten. Och justja, passade på att ta med kameran ut imorse, vågade det för jag ringde till vårt försäkringsbolag och fixade en "drulle"försäkring. SKÖNT.




Åh! Visst är han ståtlig! :)

Kommentarer


Postat av: Cecilia

Åh, vilka fina bilder på Legoponken!! Känner igen mig i det du skriver om att halka sig fram. Det blir så varje vinter, att man helt plötsligt, från att ha inte varit så himla petig med det där med att gå fint till kopplet, blir en riktig ragata! Ibland önskar jag att det varit halt hela första året med Goliat, haha! Då hade man ju verkligen varit konsekvent med det där med att dra i kopplet...

2010-11-11 @ 10:24:36

URL: http://cecilia-goliat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0