I seriöst behov av..

Kategori >> Vardagsträning
2010-10-28 @ 21:12:03


Miljöträning.

Idag gick jag och Lego på promenad och tog oss till Boulonger-parken. Kan inte förstå att vi inte gått dit innan jättebra miljöträning där med djur, människor, sus från trafiken och ljud från tågstationen. Att vi bara gick en annan väg än vanligt gjorde Lego på jättestissigt humör. Alla nya dofter på alla nya gräsmattor! Väl vid stora dammen i parken blev han jätteförtjust och hoppade i o plaskade med mig efter med mina gummistövlar på. Sen såg han fåglarna och blev helt till sig, jisses så spännande de var haha.

Ville träna på att gå fint men insåg ganska snabbt att jag hade för höga krav där, det enda jag gjorde just i parken var att klicka och belöna spontan kontakt, vilket i alla fall blev en del gånger. Sen promenerade vi hem och tränade lite "Stanna" på kommando. Det gick ganska bra, ibland satte han sig ner dock. Sen gick vi in och duschade av honom allt äckligt dammvatten. :3

Hursomhelst, ska från och med nu bli bättre på att gå konstiga, ovanliga rundor, så han vänjer sig.

-Senare fortsatte vi lite med stanna-träningen och att han skulle stanna medan jag fortsatte röra mig framåt. Han förstod inte riktigt, men det gick ganska bra.



Kommentarer


Postat av: Stefanie

Ooh, myshunden! Jättekul idé att ha en hundblogg, inspirerande att läsa för jag funderar själv på att skaffa en mittelspitz, shiba eller eurasier vet dock inte om det skulle passa att skaffa en hund nu:/



känn dig blogg-stalkad^^



2010-11-02 @ 10:29:56

URL: http://thesoundofmadness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0