Kontaktkontraktet.

Kategori >> Allmänt
2010-10-30 @ 02:07:05


Idag var en dålig dag. Jag har sovit för lite pga hemtentaskrivande och allt var bara extra jobbigt. Lego var busig och bråkig, han kände sig säkert uttråkad, för vi har inte aktiverat honom speciellt mycket idag, det enda intressanta som hände var att vi gick på promenad till parken idag igen och satt på en parkbänk och kollade när folk gick förbi, när hundar passerade och lyssnade på ankornas kvack. Sen lekte vi lite på lekplatsen, hoppade över lite stockar och balanserade. Han var lite lugnare där idag men fortfarande stissig i närheten av fåglarna och alla dofter. Skönt att han kunde sitta och sitta still i alla fall. Det var mysigt.

Jag fick förresten låna den omtalade boken "Kontaktkontraktet" av Eva Bodfäldt, av Cecilia häromdagen. Jag har läst lite här och var i den och tycker den verkar vettig, men har inte riktigt haft tid att tänka så mycket på det nu i all skolstress.

Imorgon ska vi, hela familjen promenixa till andra änden av stan till en rastgård hade vi tänkt så Lego kan få springa lös och så ska vi leka och träna lite. Ska se till att ta med mig kameran! Gillar inte att ha den med mig när jag går ut själv, är så rädd att den ska skadas hah, men imorgon får Jacob (husse) hjälpa till att hålla koll på den och Lego. Ska bli kul! Om det känns vettigt att hänga där ska jag försöka ta mig dit fler gånger och träna.



Kommentarer


Postat av: Helena

Sv: hm, svårt det där. Men jag har försökt att i större grad belöna när han ÄR tyst, än att säga åt honom när han skäller. Känns som att det har varit bättre. När han var runt 4 månader kunde det komma något skall om han hörde någon i trapphuset men det är som att han dels förstått att man SKA vara tyst, och dels insett att det aldrig är något farligt :P

2010-10-30 @ 09:19:11

URL: http://enhelena.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Vilken fin blogg du har, och jätte söt hund ! Har en liten tjej hemma som är 50% mittel :)

2010-10-31 @ 19:16:23

URL: http://blandis.blogg.se/
Postat av: Alexandra

svar: Har läst en del på din blogg och känner igen vissa likheter;) Det är verkligen små busfrön de här hundarna. Hon är helt olik min andra hund som är jätte lugn och foglig. Hon kan vara rätt skällig och är ganska speedad, men jag tycker det är kul för man får igen det iochmed att det är mer "fart" i hunden och på så sätt roligare att jobba med =) Har sett att du försöker komma igång en del med träning osv, är lego din första hund ?=)

2010-10-31 @ 22:17:43

URL: http://blandis.blogg.se/
Postat av: Alexandra

svar: Jo men precis, Busan är lika dan, envis som få :P Men tycker hon har blivit lite bättre nu på senaste tiden, hon är ju fortfarande valp men hon har liksom varvat ner lite.



Ja dom måste ju kunna vistas bland andra hundar annars e de lite svårt o träna:) Busan kan också vara ganska skällig på andra hundar hon inte känner, men vi tränar på att passera hundar genom att hon alltid ska ha ögonkontakt med mig och då trippar hon förbi så fint så :) Jag vill också tävla lite smått i framtiden, vi har gått 2 kurser hittils men till våren ska vi gå fler. Vill börja köra agility men måste vänta tills hon har växt klart =) Och sen vill vi också satsa på lydnad lite grann. Vi får se hur det blir helt enkelt.



Hur kom det sig att du valde mittel, alltid kul att höra hur andra unga har tänkt =)

2010-11-01 @ 00:00:08

URL: http://blandis.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Ja men absolut :) Adda mig, [email protected]

2010-11-01 @ 00:17:25
Postat av: Alexandra

Nej, ingenting har kommit upp på min :O Vad är din mail, kanske funkar om jag addar dig ist :)

2010-11-01 @ 00:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0