HURRA!

Kategori >> Vardagsträning
2010-11-02 @ 21:57:08


Ojojoj. Vi har ju tränat "gå här" ett tag nu ute på promenader. Jag har aldrig bett honom göra det utan jag har bara "påpekat" vad han gör när han går i rätt position. Nyss tränade vi lite inomhus, utan koppel och lite nervöst funderade jag över om jag skulle testa att säga "gå här" och se om han gjorde rätt. Till min stora förvåning gjorde han det! Han lunkade efter vid min sida och klarade tillochmed av att hänga med när jag vände mig för att gå åt andra hållet. WOW! Det trodde jag ju aldrig skulle fungera och så gjorde det det och redan nu!

Vi har även fortsatt "Operation godis-mulning" och det går också jättebra. Jag letar upp hundar istället för att undvika dem och hela grejen med att gå ut o rasta honom har blivit som ett litet äventyr. Vi slänger på reflexvästen och struttar runt lite i området och helt utan skällande! Ett mirakel, även om jag använder mig av ett fusk. Men när vi gjort det här ett tag ska jag trappa ner godiset och förhoppningsvis får jag en hund som inte hysteriskäller vid hundmöten om inte allt för lång tid.


Liten Legoskrutt, ca 10 veckor gammal <3

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0